משרד הפנים ממציא לאומים

בעקבות הקושי  במילוי סעיף הלאום בטופס הבקשה לתעודת זהות, התקשרתי למשרד הפנים, 3450*:
 
אני: אני ממלאת למישהו טופס ולא יודעת מה לרשום בסעיף הלאום?
נציגת שירות: תרשמי את הלאום שלו
אני: הוא מברית המועצות לשעבר, וזה לא לאום.
נציגת שירות: הוא יהודי?
אני: לא יודעת
נציגת שירות: תשאלי אותו
אני: איזה אופציות עוד יש? רוסי? קזחי?
נציגת שירות: תרשמי אם הוא יהודי
אני: אז יש שתי אופציות? יהודי ולא יהודי?
נציגת שירות: לא יש הרבה אופציות, אם הוא נולד בצרפת, נרשום לאום צרפתי.
אני: ואם הוא נולד בצרפת והוא יהודי?
נציגת שירות: ואמא שלו יהודיה?
אני: היא חילונית.
נציגת שירות: אבל מה כתוב לה בתעודה?
אני: התעודה הצרפתית? זה קשור לאזרחות?
נציגת שירות: לא. זה איפה שהוא נולד.
אני: אם הוא נולד בברית המועצות לשעבר, אז מה הלאום שלו?
נציגת שירות: אם אמא שלו יהודיה, הוא יהודי
אני: ואם היא לא?
נציגת שירות: בארץ ישראל קובעת האמא
אני: בארץ ישראל? ומה במדינת ישראל?
נציגת שירות: לא משנה. תשאירי פתוח. ממילא אנחנו נבדוק

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

