סדום ורצועה

מה קורה בסדום
אלוהים משקיף ממרום מושבו וממש לא אוהב את המראה. פס מוסר, איש הישר בעיניו יעשה תוך שכחת הישר בעיני ה'. כנהוג במזרח התיכון, אלוהים מאיים לרדת עליהם רצח, סיקול ממוקד מלא. אבל הנסיבות מכתיבות אחרת. הפרשת מתרחשת אחרי שאלוהים ברא לנו את אברהם, והיהודי החדש הזה מתחלחל: נכון שמדובר באל נקם וקנא, אבל מי יהיה הסנגור של סדום אם לא הוא? וככה, ללא מורא וללא חשש, כשהוא עומד לפני השופט העליון, בבראשית פרק י"ח, הוא ניגש ואומר לו: "כג  הַאַף תִּסְפֶּה, צַדִּיק עִם-רָשָׁע.  כד אוּלַי יֵשׁ חֲמִשִּׁים צַדִּיקִם, בְּתוֹךְ הָעִיר;" הוא מנסה להשיג חנינה כדי לא לפגוע בחפים מפשע, ונוקט בטיעון המוסרי  "כה חָלִלָה לְּךָ מֵעֲשֹׂת כַּדָּבָר הַזֶּה, לְהָמִית צַדִּיק עִם-רָשָׁע"  וזה עובד: "  כו וַיֹּאמֶר יְהוָה, אִם-אֶמְצָא בִסְדֹם חֲמִשִּׁים צַדִּיקִם בְּתוֹךְ הָעִיר–וְנָשָׂאתִי לְכָל-הַמָּקוֹם, בַּעֲבוּרָם
מעודד מהצלחת המהלך ממשיך אברהם לנהל מו"מ במיטב מסורת הבזאר, עד שהוא מוריד אותו מהצורך בחמישים צדיקים. די בפחות צדיקים כדי להמנע מענישה קולקטיבית: " לב וַיֹּאמֶר אַל-נָא יִחַר לַאדֹנָי, וַאֲדַבְּרָה אַךְ-הַפַּעַם–אוּלַי יִמָּצְאוּן שָׁם, עֲשָׂרָה; " הצלחה מלאה! אלוהים נעתר וחוזר בו מכוונתו הזדונית.
אבל ישראל, האלוהים של עזה, לא קבלה הזדמנות לחזור בה מכוונתה. צריך לזכור שאנחנו לא  נוקטים פעולות בשטחים, אלא שולחים איתותים וסימנים. במסגרת תורת האיתותים, אפשר להעביר מסרים מורכבים. למשל, מאות אלפי משפחות ללא חשמל, יבינו מיד שבעצם אנחנו לא מתענים להם, אלא מאותתים שצריך לקיים הפיכה צבאית. רבע שעה בלי דלק, פירושה כי יש צורך להחליף את הנייה; שעתיים בלי – לוותר על האסירים בישראל; שלוש שעות בלי פירושן שאין היום תנור לבישול וצריך להסתפק בפיתה; ארבע בלי – פירושן שחדרי הניתוח מושבתים; חמש בלי – וכו' וכו', כוחות הביטחון שלנו לא חסרי דמיון והם ימציאו מילון ממוחם הקודח (אם כי יש להודות שהדמיון הזה מצומצם למספר זעום של פעולות, משל כאילו אינם צאצאים לאליעזר בן יהודה). ואם זה לא יעזור להם להבין – לפחות הם סבלו וספקו את יצרם המתלהם של טוקבקיסטים צמאי דם.
ואיפה אברהם? האין אף צדיק אחד בממשלה?

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • עומר  On 28 באוקטובר 2007 at 11:46 pm

    יפה, רק שישראל היא הסדום כאן, ואולי הגיע הזמן שיגיע איזה אלוהים להפוך אותנו קצת.

  • אורה לב-רון  On 29 באוקטובר 2007 at 10:52 am

    כמו שאמר נני מורטי בסרטו "היומן של נני מורטי": ואם הכל תלוי בי – אז הכל אבוד" 🙂

  • יואב  On 29 באוקטובר 2007 at 5:33 pm

    אם הם היו צדיקים הם בטח לא היו יושבים בממשלה אלא באיזה כוילל בבני ברק או בק"ק ירושלים.

    אברהם עכשיו, אם אני לא טועה, בחקירות פליליות על ענייני דולרים.

    ומה קשור כל זה לענייני ל"ו לא ברור לי.

    איך זה שכל מה שלא יקרה הנייה יוצא מורווח? קאסמים זה משהו שלא מסתכלים עליו. חוליות טרור זה בסדר כי הם נלחמים נגד הכיבוש הציוני העושק וכך הלאה בכל נשא. אי אפשר לנצח כי מאש כל טיעון פלישתי מנצח ומראש כל הגיון ציוני הוא מרושע ופסול.

    זאת בדיוק הסיבה שאין יותר שמאל בארצנו המתחדשת. יש ימין אבל אין שמאל. יש רק כאלו המקיימים בנאמנות את הלכת חסיד שוטה ושוכחים לגמרי שכדי לכבד את הזולת עליך לכבד קודם לכל את עצמך.

    אני למשל, שחשבתי שאני בצד הנכון של המפה וקראתי בכל הכוח להתנתק. אני לא מבין למה עדיין זורם חשמל בקווים? למה דלק בצינורות? ולמה ולמה ולמה? להיתנתק זה לא רק לעקור מתנחלים ימניים ודתיים מהבית שלהם !!! להתנתק זה להיתנתק !!!!

    אז פתאום הומינטריות? פתאום ענייני צדקה? כאשר כל יום נופלים טילים שרק הולכים ומשתכללים במעבדות הייצור שלהם?

    להתנתק אומר שהם שם מנהלים את חייהם הכי טוב שהם יכולים ואנחנו כאן אותודבר כאשר גדר גדולה ובלתי עבירה מפרידה. אחרי שנלמד להכיר זה בזכותו של זה וכל אחד ידע לנהל את הדברים בצד שלו של הגדר, אני משוכנע שאפשר יהיה להסתכל גם זה לחצרו של זה ולהתארח לקפה. פעם פה ופעם שם. אבל קודם כל להיתנתק וכל דקה עיכוב היא דקה מיותרת ולחלוטין לא מובנת.

  • אורה לב-רון  On 29 באוקטובר 2007 at 6:02 pm

    חסיד שוטה? השמאל? לתומי חשבתי שדווקא חסידי אלוהים מקיימים שגרה של עבדי ה' פטורים מחשיבה עצמאית.
    אשר להתנתקות: היית בעד? זבש"ך! אני הייתי נגד צעדים חד צדדיים. וגם עכשיו. על איזו התנתקות מדובר? היום נהרג לנו חייל כי היינו בשטח שעזבנו, הדלק שלהם בידינו, כספי המיסים, המצור על הגבולות והשליטה על נקודות המעבר.
    למה לא לעצור את הדלק? אולי משום שאין קשר בין הצעד הזה לבין הגברת הבטחון. אבל הוא בהחלט תורם לסיפוק תחושת הנקם.

  • חצבאני  On 29 באוקטובר 2007 at 10:13 pm

    האם זה מוסרי להאכיל להשקות ולרפא את מי שמנסה להרוג אותך בכל כוחו מתוך אמונה עמוקה שזה מה שצריך לעשות, להרוג אותך כי עצם קיומך כאן על האדמה הזו הוא חטא שעונשו מוות. האם יש להאכיל אותו ולרפא אותו והאם זה מוסרי לעשות כך.
    תשובה בבקשה,

    איך שהעולם בנוי ועובד ישראל אינה פוגעת בבתי חולים פלשתינים. לא שאין ישראלים שרוצים ומוכנים לעשות זאת אבל העולם לא ייתן. ההוצאות האמיתיות להפקת נפט נשארו כשהיו. מחיר הנפט עלה לשחקים. בהערת אגב הפלשתינים הישראלים והלבנונים משלמים לסעודיה אירן ומדינות המפרץ כאילו היו צרפת, אנגליה והולנד, אבל זה בסדר זה מוסרי. סכומי הכסף שנפלו על בעלי הנפט זה ספרה ועשרים אפסים. העולם מלא ברופאים פלשתינים מי בדיוק מפריע לעולם הערבי להקים תוך שנה שנתים שלושה בתי חולים ענקיים ברצועה?
    .
    הלאה, הם מתלוננים שלא נותנים להם חלקי חילוף למערכת המים. דרך מנהרות שמעבירות עשרות טונות של חומרי לחימה לא ניתן להעביר כמה מופות, שיברים, שתוצרים, פקונגים וניפלים ואת היתר לחרוט באחת מעשרות המחרטות שחורטות טילים. זה מטורף.

    עולו של האדם הלבן נגמר. אימפריאליזם נגמר. כסף ישראלי? שיביאו שטרות ממצרים וביום בהיר אחד יעברו לכסף מצרי, מי שמע על עם ומדינה עצמאית שמסרב לטבוע מטבעות משלו, הסימן הראשון לעצמאות מדינית.

    ברצועה נבחרה בבחירות אמתיות על ידי כל התושבים ממשלה שנשבעה ללחום מלחמת חורמה בישראל עד כלות ישראל או עד סוף כל היהודים עוד עד שיגמר העולם. זו החלטה פושעת בלתי חוקית בבלתי מוסרית לפי כל קריטריון שבעולם. ואיתי מדברים על מוסר, צדק וחוק בין לאומי. מה עם ביקורים לשבויים לפי חוקי הצלב האדום?

    חוסר המוסר הוא אצל הישראלים שמקבלים את המוסר הכפול שלמישהו כמעשה מדיני מותר לנסות להרוג יהודים וערבים תושבי ישראל ולישראל אסור למנוע רצח סתמי זה..

  • אורה לב-רון  On 30 באוקטובר 2007 at 12:44 pm

    נערים הרגו נער בהרצליה. האוכלוסיה המקומית נותנת להם מחסה, ואף מעמידה להם עורכי-דין. האם תמליץ לנתק להם את החשמל?
    מאחלת לך שאף אחד בסביבתך לא יעשה מעשה שיגרור אחריו ענישה קולקטיווית, ובטוחה שאז לא תהיה כ"כ בעד, בלי קשר לגורל האימפריאליזם.

  • דוגמא נגדית  On 12 בנובמבר 2007 at 8:05 pm

    עורך דין משמעה שמישהו עורך משפט. אם כך לא צריך להתערב… הרי לכם עוד כשל לוגי מבית היוצר של ה"פילוסופית" אורה- לב-רון?

  • אורה לב-רון  On 13 בנובמבר 2007 at 1:32 pm

    אם יש מישהו בשכונתך שמתנהל נגדו משפט, והוא אשם, אז אתה בעד לנתק חשמל לכל השכונה?

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: