אלי ישי מחלל שבת בפרהסיה?

"השבת חזקה מכל חוות דעת משפטית" אומר אלי ישי, ולא מאמין למלים שנפלטו מפיו. לכן הוא מיד מתגייס לעזור לשבת קודש. שהרי איך בודקים מי יותר חזק? נותנים לשבת ולחוות הדעת המשפטית להתנגח ביניהן, ואז רואים ידה של מי על העליונה.
אבל ישי אולי דבק באמונתו, אבל איננו טיפש. ברור לו לגמרי שהשבת חזקה בדיוק כמו יום רביעי או חמישי. אם ישאירו אותה בלי השגחה, היא עלולה להתפקר לגמרי, רחמנא ליצלן. וכדי להפר עצת חילונים המבלים בשבתות אין די באמונה ותפילות, אלא צריך לעשות שימוש במנגנונים חילוניים לעילא וכוחניים במהותם. לכן, על אף ההכשר שנתנה הפרקליטות לקיבוצים להפעיל חנויות בשבת, מבהיר אלי ישי בכובעו של שר התמ"ת: "אמשיך לאכוף את כל חוקי המגן ללא הבדלי מקום וקהל יעד" .
שכן, זאת לדעת, גדולה השבת ששמרה על ישראל, אבל גם במקרה הזה היא לא יכולה לעשות זאת ללא המדינה ומוסדותיה. אילו אפשרו לה להתנהל בכוחות עצמה, בגילה המתקדם, היינו עדים להמוני בית ישראל יוצאים בחדווה למסעדות, לטיולים, לבקר קרובי משפחה ואף מפעילים את תנור החמין.
מנגד, אילו היה שר התמ"ת בוחר להפנות את הפקחים שלו לא לכפות שבת אלא שולח אותם לכל המעסיקים שאינם משלמים שכר מינימום או אינם מאפשרים לעובדים להתארגן, או  מעסיקים אותם שעות ארוכות מדי בימים ראשון, שני, שלישי, רביעי, חמישי (להלן ימי החול) – אז היינו לומדים לדעת כי ימות החול חזקים יותר מכוחם של מעסיקים.
ואשר לשמירה על חוקי העבודה: לא צריך להיות סוציאליסט כדי להתנגד להצקה לעובדים שאינם יהודים. אסור להעביד בני-אדם בניגוד לחוק, בלי קשר לזהותה הלאומית של סבתם גם על פי ההלכה שאלי ישי טוען כי הוא הולך בדרכיה אסור לבקש מגוי לעשות בשבת מלאכה עבור יהודי: הלכות שבת פרק ו' וכאן בא פירוט כך שכל ילד יבין: אסור לבקש מגוי להדליק אור ליהודי, אלא אם הדליק לעצמו, מותר ליהודי ליהנות מהאור. הגעת בספינה לנמל, אסור לבקש מגוי שיציב את הכבש לירידה. אבל אם הציב כדי שהוא עצמו יוכל לרדת – מותר גם ליהודי לעבור.
ולמה כל הפירוט הזה? נראה שכותבי ההלכה ניחשו את התחמנות המולידה שיטות של ללכת בלי שבת ולהרגיש עם. כלומר גם שיודלק אור, גם שיתחמם מזון, גם שהטלוויזיה תפעל בשעות המתאימות – וכל אותה עת יעביד "שומר השבת" את הגוי, שאף יימצא לו כינוי הגנאי "גוי של שבת".
אמור מעתה: "אשלח את הגויים לשמור שיהודים שומרים שבת" פירושו חילול שבת בפרהסיה.
 

מודעות פרסומת
פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • ש"ש  ביום 10 בנובמבר 2007 בשעה 11:58 am

    והידרת בכך שכתבת כל זאת ביום שבת. ישכוייח!

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  ביום 10 בנובמבר 2007 בשעה 12:03 pm

    קודש היא היום היחיד לחילול בשקט בלי התערבות משגיחים

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  ביום 21 בנובמבר 2008 בשעה 1:55 am

    עוד מאמר איוולת פרי עטה של אשת "הרוח" אורה לב-רון. את פאתטית להחריד, את ושאר חברייך המזדקנים הממורמרים מעמותת "עובש"

  • בני  ביום 21 בנובמבר 2008 בשעה 10:59 am

    ובני ביקש ממני לכתוב "כל הכבוד, אחלה פוסט, סימן קריאה".

  • אורה לב-רון  ביום 24 בנובמבר 2008 בשעה 12:16 pm

    המגיב בשבת ובימי שמחה אחרים

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

w

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: